• Köpvillkor

  • Köpvillkor

Fraktkostnad

  • Fraktavgift tillkommer enligt gällande postpriser och fraktpriser enligt Postnord alt. DHL.

Betalningsalternativ

  • Efterkrav (betalning vid leverans).
  • Förskottsbetalning. Du betalar in via swish och uppger ditt beställningsnummer. Skickas i mailet som du får tillbaka när vi bekräftar din order. Betalningen skall vara oss tillhanda inom 10 dagar från beställningsdagen, annars annulleras ordern.
  • Direkt i butiken (kontant eller med kort).

Leverans

  • Varorna skickas vanligtvis med Posten eller DHL och hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är ca 10 dagar från det att ordern är mottagen och bekräftad.
  • Varorna hämtas i butik.

En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-post adress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

Ej utlösta paket

Paketet ligger på postens utlämningsställe under två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150kr.

Byte och returer

Är du inte nöjd med något du har beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsätt att varan inte varit använd. Ångerrätt gäller alla varor i butiken förutom matvaror. Du står själv för returportot när du skickar tillbaks en vara.

Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss på tfn: 0940-350 04 och ange felet, så får du information om hur du skall gå till väga. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Villkor vid köp

För att handla måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelser att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Kundservice